perjantai 18. maaliskuuta 2011

Vancouver Aquarium (+ 2/3 takana !!)

Heissan! Tänään mulla on tänään tasan kolme kuukautta aikaa siihen kun on aika palata takaisin Suomeen. Kysynpä vaan, mihin nämä kuukaudet ovat oikein menneet?! Mie olen asunut ulkomailla jo yli puoli vuotta. Varsinkin nyt tammi-helmi-maaliskuu on vaan kadonnut johonkin. Entäs sitten loput kolme kuukautta, vielä kun tulee kevät!? No, täysillä eletään, joka hetkestä nauttien. Sen voin tehdä! :)

Uskokaa tai älkää mutta mä vihdoin sain varattua ajan kampaajalle! Sain host-siskoltani vinkin hyvästä kampaajasta ja päätin sitten ottaa itseäni maanantaina niskasta kiinni ja varata ajan hiustenleikkaukseen. Vähänkö mua muuten aina jännittää soittaa johonkin. Kun Suomessakin mua jännittää soittaa virallisia puheluita niin entäs sitten täällä! Ajanvaraus sujui kuitenkin ilman mitään ongelmia ja sain ajan varattua torstaille. Eilen aamulla menin sitten kampaajalle ja vastassa oli todella mukava kampaaja. Pyysin ottamaan vaan huonoimmat latvat pois ja leikkaamaan vähän etutukkaa. Niin hän myös teki. Kun hän sai tietää, että olen alunperin Suomesta, niin mehän rupateltiin luonnollisesti sitten Euroopasta, eri kielistä, Jenkeistä, Kanadasta jne. Kampaamotouhu oli hyvin samantyylistä kuin Suomessa. Täällä kuitenkin eritellään ihan kaikki mitä kampaaja tekee, esim. pesu tai föönaus/muotoilu eivät kuulu hintaan, ne pitää maksaa erikseen jos ne haluaa. Lisäksi yleensä aina annetaan tippiä kampaamoissaKIN.

Eilen kävin ecuarodilaisen ystäväni kanssa Vancouver Aquariumissa. Se on ollut jo pitkään suunnitelmissa. Tosiaankin käymisenarvoinen paikka! Siellähän oli vaikka mitä - kaloja, meduusoita, sammakoita, käärmeitä, papukaijoja, apinoita, lintuja, delfiineitä, hylkeitä, meritähtiä, kilpikonnia, haita, perhosia, alligaattoreita jne jne!! Sen lisäksi siellä on valtavasti kaikkea informaatiota kaikesta mereen liittyvästä ja muustakin. Siellä sais varmasti koko päivän kulumaan jos haluaisi kaikki ne infotaulut lukea. Me kierrettiin paikka läpi sillai rauhassa ja katottiin loppuun vielä delfiini-show. Meillä vierähti siellä arviolta joku vajaa 3 tuntia. Tässä pientä kuvakoostetta:








Kevätlomalla olen tosiaan tehnyt kaikkea mitä huvittaa. En ole tehnyt minkäänlaista aikataulua, vaan mennyt päiväkerrallaan. Kerrassaan mahtava suunnitelma! Mä olen nähnyt kavereita ja hengannut kotona rentoutuen ja viettäen aikaa isäntäperheeni kanssa. Molemmat host-siskoni lähtevät pian Meksikoon lomalle. Kieltämättä olisi ihana lähteä lämpimään lomailemaan. Mutta jotenkaan mua ei yhtään haittaa mennä takaisin kouluun! Mie olen tosi innoissani ensi viikolla alkavasta Cambridge University Preparation -kurssista! Pitää vaan toivoa, että tämä motivaatio säilyisi ihan koko kurssin ajan.

Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti