maanantai 7. maaliskuuta 2011

Whistler

Anteeksi kovin, kun tässä päivittämisessä on kestänyt. Mulla on kuitenkin hyvä selitys; äiti ja pikkusisko olivat vajaan viikon verran täällä kylässä. Aivan mahtava vierailu kerta kaikkiaan! Tuntui ihan uskomattomalta nähdä perhettä yli puolen vuoden jälkeen. Siistiä oli huomata, että pystyi olemaan ja puhumaan ihan samalla tavalla kuin sillon ennen lähtöä - mikään ei ollut muuttunut! Vaikeaahan se taas oli sanoa hyvästit, mutta lohduttauduin ajatuksella, että viimeiset kolme kuukautta tulee menemään hurjan nopeasti.

Kierrettiin Vancouveria ympäri ja vein perhettäni kaikkiin mun mielestä kivoimpiin paikkoihin. Yhtenä päivänä suuntanamme oli Whistler, joka on noin parin tunnin ajomatkan päästä Vancouverista. Whistler on ns. talvikeskus, jossa totta kai on mahdollista lasketella/lautailla ihan mahtavissa olosuhteissä mutta siellä toki on paljon muutakin tekemistä ja nähtävää. Whistler oli yksi Vancouverin talviolympialaistenkin tapahtumapaikka. Kun olin Kanadassa vajaa 8 vuotta sitten lomalla olin käynyt Whistlerissä jo, mutta kyllä se oli ihan toista nyt talvisaikaan.
En tällä kertaa mennyt laskemaan, mutta päivä siinä hurahti kauppoja kierrellessä ja maisemia ihmetellessä. Se paikka on aivan ihana, oikea lautailijan/laskettelijan paratiisi. Tässä muutamia kuvia:





Sittne vähän keväisempiin aiheisiin! Kävin viime viikolla ja tänään shoppaamassa jo vähän kesävaatteita. Täällä on jo niin keväistä kun on aurinkoisia päiviä. Olin jo ihan unohtanut, kuinka rakastankaan kevättä. Ja mua ei ollenkaan haittaa, että kevät alkaa jo helmi-maaliskuussa! ;)

Mie muuten nyt mitä luultavimmin alotan sen Cambridge University -valmennuskurssin. Se kurssi kestää siis noin 3 kuukautta ja siinä valmennetaan yliopistoenglantia varten. Kurssissa on paljon hommaa ja kotitehtävien määrä luultavasti ainakin triplaantuu, mutta ajattelin sen olevan ns. hyvä loppuspurtti tähän englannin oppimiseen. Kurssi alkaa parin viikon päästä, ja ainakin tällä hetkellä mä olen motivoitunut. Tänään meillä oli sellanen lähtötasotesti. Ei ollut hirveän paha, mutta saa nähdä mille tasolle rahkeet riittivät.

Mukavaa viikkoa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti