sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

Pikapäivitys!

Pikapäivitystä näin sunnuntain kunniaksi. Mulle ei tällä hetkellä kuulu oikeastaan mitään erikoista. Koulua pääasiassa! Mutta muutama uusi juttu on tällä viikolla tullut koettua, ja ne haluan jakaa.

Keskiviikkona suunnistin koulun jälkeen äänestämään. Suomessahan tosiaan on eduskuntavaalit, ja äiti toimitti mullekin mun äänestysoikeuslapun. Ja totta hemmetissähän mie halusin äänestää! Varsinkin nyt kun tiedossa oli ainutlaatuinen tilaisuus: äänestäminen ulkomailla. Koulun jälkeen suunnistin osoitteeseen, jonka olin saanut internetistä. Valtavan suuren rakkennuksen 14:stä kerroksesta löytyi pieni toimistohuone, jossa oli Suomen ja Ruotsin kunniakonsulaatti. Suunnistin kohti suomenlippua ja mua vastassa oli oikein ystävällinen nainen. Ensin tietenkin varmistin, että hän puhui suomea ja kyllähän hän vain puhui! Äänestys sujui samalla kaavalla kun Suomessakin. Mun piti mennä eri huoneeseen kirjottamaan äänestysnumero, sen jälkeen äänestyslappu leimattiin ja suljettiin kirjekuoreen. Pöydällä oli pieni pahvinen laatikko, jonne sujautin ääneni. Äänioikeus käytetty! Siinä sitten vielä hetki turistiin niitänäitä sen naisen kanssa, minkä jälkeen lähdin kotia kohti.

Eilen tapahtui toinen mainitsemisen arvoinen juttu. Ajoin nimittäin ensimmäistä kertaa autoa täällä!! Illalla piti mennä hakemaan host-sisko sen kaverin luota. Mun host-isä oli juonut muutaman oluen, joten hän pyysi jos minä voisin ajaa. Kyllä mie monta kertaa kysyin: "Ootko nyt ihan varma tästä? Mä ajoin viimeeksi 7 kuukautta sitten!" Mutta hän vakuutteli, että "Rattiin vaan!" Hän lähti mukaani. Ei vitsi oli niin hassua ajaa autoa niin pitkästä aikaa. Kyllä mua suoraan sanottuna jännitti! Mutta voi sitä helppoutta kun sai ajaa automaattivaihteisella autolla. Ja muutenkin ajo sujui ihan ilman mitään ongelmia, yhtä helppoa se oli kun ennenkin. Voi vitsi mie olin ihan innoissani!!

Tässä tän hetken kuulumiset. Huomenna alkaa taas uusi viikko. Kyllä nää viikot vaan lentää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti