sunnuntai 26. joulukuuta 2010

Christmas, part 4 - Joulupäivä

Jopas on ollut päivä!! Tänään vietettiin sitten virallista joulua. Aamulla tuli herätys kaheksan jälkeen kun host-sisko tuli repimään mua ylös sängystä. Oli aika avata lahjat. En ollu uskoa silmiäni kun saavuin olohuoneeseen. Joulukuusen alla olevien lahjojen lisäksi huone oli täyttynyt muilla lahjoilla. Jokaiselle oli ihan hirmupaljon lahjoja ja lisäksi joulusukat. Alotettiin joulusukista. Monet perheet kuulemma tekevät niin, että täyttävät joulusukat kaikella tarpeellisella, hyödyllisellä, siis sellasilla jutuilla mitä tarvitaan joka päivä. Miun joulusukasta löytyi mm. erilaisia rasvoja, meikkejä, sheivausvoidetta ja -teriä, suihkugeeliä, ponnareita, pinnejä, meikinpuhdistusainetta yms yms! Sen jälkeen siirryttiin "joulupukin" tuomiin lahjoihin. Ne oli siis kaikki host-vanhempieni ostamia. En oikeesti voi tajuta, että mullekin oli hommattu ihan törkeesti kaikkea! Niistä paketeista paljastui mm. Yksin Kotona 1 & 2 -leffat, sisustustarroja, Kanada-pipo, mässyä ja suklaata, termospullo, sukkia, Kanada-t-paita, huivi, fleece-viltti, elokuvalippu, laukku, lahjakortti sauna-&kuntokeskukseen jne. Lopuksi avattiin vielä sukulaisilta ja ystäviltä tulleet lahjat. Sieltä paljastui pyjamahousut, Kanada-hanskat, Kanada-huppari, korvikset, kynsilakkaa, paita, lisää mässyä ja suklaata ja vaikka mitä! Siis ihan mahdotonta edes muistaa mitä kaikkea sain. Mun mielestä noi lahjat ja varsinkin niiden määrä oli LIEVÄÄ ylilyöntiä. Niin ja tosiaan, perheen isä oli hommannut mm. uuden telkkarin ja uuden kanavapakettisetin ja vaikka mitä! Ei kuulemma kaikki perheet juhli näin massiivisesti näin monien lahjojen kera. Mutta näin tässä perheessä. No, ainahan on kiva saada lahjoja. Mutta kyllä vähempikin ois tosiaankin riittänyt. Olin myös hyvin iloinen siitä, että host-perheeni piti minun hommaamistani lahjoista!
Yksi hienoimmista hetkistä tänä jouluna oli avata paketit omalta perheeltäni. Äiti ja isi oli lähettäny mulle mm. kaikkia Suomi-herkkuja (suklaata, salmiakkia ja Jenkki-purkkaa, JES!!!) ja lisäksi kaikkea joka tulee niin tarpeeseen! Miun sisaruksilta ja heidän perheiltään sain ensi vuoden kalenterin, joka oli täynnä kuvia heistä ja erityisesti kummitytöstäni. Mulla oli niin tippa linssissä kun selailin sitä kalenteria. Lisäksi siinä oli pienet terveiset jokaiselta. En vaan pystynyt pidättelemään kyyneleitä kun mietin miten ihana perhe mua on Suomessa odottamassa. <3

Edellisellä kommentilla en todellakaan tarkoita, ettenkö pitäisi host-perheestäni täällä. Tämä päivä juuri tämän perheen kanssa oli ihan mahtava. Tykkäsin host-perheestäni niin valtavasti heti alusta lähtien, mutta joka päivä tykkään vaan lisää ja lisää. Varsinkin tänään oli niin siistiä kun vietettiin koko päivä yhdessä. Erityisesti host-siskojeni kanssa vietin tänään niin paljon aikaa, mikä oli ihanaa. Usein meidän menemiset menee aika ristiin, mutta tänään ehdittiin viettämään paljon aikaa yhdessä.
Tällä perheellä on tapana kokoontua tänne joulupäivänä. Pitkin päivää kylään lappasikin ystäviä ja sukulaisia. Kaikki ovat aivan ihania, suurimman osan olin tavannut jo aiemmin mutta oli joukossa muutama uusi tuttavuuskin. Viiden-kuuden välissä söimme yhdessä jouluaterian. Tarjolla oli luonnollisesti kalkkunaa, perunamuussia, kasviksia höyrytettynä, salaattia, bataattilaatikkoa, kinkkua, sämpylöitä jne. Jälkkäriksi omena- ja kurpitsapiirakkaa sekä jäätelöä. Lisäksi pitkin iltaa syötiin kaikkea naposteltavaa: sipsejä, kasviksia, pipareita, suolakeksejä juuston kera, suklaataaaaaa.... Mun maha oli haljeta tän illan jälkeen kun olin survonut suuhuni ihan jokaista sorttia mitä tarjolla oli! Erilainen jouluateria, mutta tykkäsin kyllä kovin! :)

Illalla availtiin vielä sukulaisten ja ystävien kanssa muutamia lahjoja. Minä sain vielä lisää suklaata ja farkut. Eniten nautin seurata, kuinka suvun pienimmät availivat paketteja aivan innoissaan.

Äsken katottiin vielä Yksin Kotona host-siskojeni kanssa. Nyt oon niin valmis menemään nukkumaan!! Huomenna aamulla ois sitten shoppailun vuoro kun on Boxing Day. Voi kyllä olla, että joudun skippaamaan sen. Oon ihan kamalan väsynyt ja haluan vaan nukkua!

Ai niin! Host-äitini oli tehnyt mulle tänä aamuna riisipuuroa, johon oli muuten piilotettu manteli. Ei se puuro aivan perinteistä joulupuuroa ollut, mutta lähelle. Ja kanelin sekä sokerin kera se oli kyllä niin lähellä joulupuuron makua. Vitsi mikä ihana ylläri tämäkin!
Niin ja ps. nuorempi host-siskoni sai mantelin ja oli siitä hyvin onnellinen!

Tässä vielä lisää joulukuvia:

 Lahjat, osa 1


 Lahjat, osa 2

 Minä ja host-siskoni
 
  

Mitähän muuta osaisin kertoa! Tässä kaikki oli aika tiiviissä paketissa. Kysykää jos haluutte tietää jotain muuta! :--)
Merry Christmas! Nyt untenmaille ja äkkiä -->

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti